Deklaracja Dostępności
Samorządowe Przedszkole Integracyjne nr 16 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Białej Podlaskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.p16bp.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2022-06-28.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-11-30.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Szablon strony jest zgodny w 100% z WCAG 2.1 na poziomie AA, jednak niektóre treści publikowane przez redaktorów na stronie mogą nie spełniać wymagań standardu. Niektóre starsze dokumenty elektroniczne umieszczone na stronie jak np. PDF mogą nie być dostępne cyfrowo.
Redaktorzy naszej strony cały czas pracują nad dostępnością zamieszczanych materiałów.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Deklarację sporządzono dnia: 2024-06-27.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Beata Meges, e-mail: p16bp@poczta.o2.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 83 341 64 69. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury odwoławczej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek szkoły jest ogrodzony, na plac przed wejściem prowadzi furtka umożliwiająca dostęp osobom z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach. Plac przedwejściowy posiada trasę wolną od przeszkód, nawierzchnia nie jest dostosowana dla osób niedowidzących i niewidomych.
Wejście główne znajduje się od strony ulicy Wesołej, jest ogólnodostępne w godzinach pracy przedszkola.
Do drzwi wejściowych jednoskrzydłowych (98 cm) prowadzi podjazd.
Budynek przedszkola jest jednokondygnacyjny z dostępem do wszystkich pomieszczeń .
Przedszkole posiada parking zewnętrzny, wjazd od ulicy Wesołej. Parking jest dostępny cała dobę. W odległości około 380 metrów od wejścia głównego znajdują się 3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
W budynku przedszkola jest jedna kondygnacja parter, gdzie znajdują się: kancelaria przedszkola, gabinet wicedyrektora, gabinety pedagoga, pedagoga specjalnego i psychologa, gabinet logopedy, gabinet rehabilitanta, szatnie dla dzieci, sala gimnastyczna, pięć sal zajęć z toaletami dla dzieci, toaleta, toaleta zewnętrzna, blok żywieniowy z magazynami. Korytarze posiadają trasę wolną od przeszkód.
W budynku przedszkola nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W Samorządowym Przedszkolu Integracyjnym w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.
Aplikacje mobilne
Placówka nie wykorzystuje aplikacji mobilnych.
Informacje dodatkowe
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego na dzień 28.06.2024r